gila adler גילה אדלר דיאטנית קלינית
תזונאית קלינית הוספה למועדפים  :  טלפון  :  03-9617942 | 03-5532223
» עמוד הבית » ראשי » טיפים להרזיה

טיפים להרזיה

  הדפסת כתבה   הוספת תגובה   שלח כתבה
09/08/2008, 06:19   גילה אדלר BS.c דיאטנית קלינית מוסמכת ויועצת תזונת ספורט  

טיפים להרזיה:

תוכלו לרזות ולהרגיש משוחררים מהעיסוק בדיאטה ובקלוריות אם תקפידו על שלושה עקרונות בלבד:

  1. הפחיתו אחוזי השומן במזון בכלל , עד 5% : במוצרי חלב , בשרים , ממרחים....
  2. הימנעו מ:

קמח לבן : מאפים מתוקים ומלוחים, עוגות, עוגיות , לחם לבן או שחור פשוט, בגט , פיתה .

סוכר :סוכר לבן , ממתקים, כולל ממתקים עליהם רשום ללא סוכר:כמו חלבה ללא סוכר או שוקולד ללא סוכר (כיוון שמכילים סוכרים כוהליים בשמות כמו סורביטול שהם גם סוכרים )

3. איכלו בעיקר בבוקר ובצהריים ומעטו לאכול בערב . מחקרים קליניים הוכיחו שדרך זו הפחיתה את התיאבון ואת הצריכה הקלורית היומית בהשוואה למי שאכלו בעיקר בערב.

תוכנית הספורט תשלב פעילות אירובית אפקטיבית עם פעילות אנאירובית כלומר :הליכה ,ריצה , המגבירים את איבוד הקלוריות בשילוב אימוני כוח ומשקולות , המיועדים לשקם מאסת שריר המתפרקת בהרזיה .שלבו את הפעילות בכל שעה משעות היום .והקדישו לכך לפחות 4 שעות בשבוע .

לפני האימון אכלו פחמימות המתפרקות לאט ,כמו לחם מלא או אורז ,והימנעו ממזון שומני . ולאחר האימון שלבו חלבונים ( גבינה , ביצה , דגים חלב ) עם פחמימות .

============================

תפריט לדוגמא :

בוקר : 2 כוסות מים

כוס תה ירוק / כוס קפה ללא סוכר

2 פרוסות לחם שיפון מלא

+ 100 גר' גבינה 5% שומן ( קוטג', לבנה ) או 1 כף חומוס או 1 כף טחינה

..================================

ביניים : 1 פרי (קיווי , תפוז ,תפוח או אגס) +יוגורט עד 3% שומן 2 כוסות מים

=================================

צהריים : 2 כוסות מים

כוס קטניות ( אפונה , עדשים , חומוס , שעועית לבנה ) מבושל + כוס אורז חום מלא +ירקות

.או

1/4 עוף או 150 גר' חזה עוף או הודו או בשר דל שומן + תפוח אדמה אפוי או מבושל +.ירקות

או

200 גר' דג - ים ( סול , סלמון , בורי ים , מרלוסה , בקלה צעיר ) אפוי , מבושל או בגריל+

1תפוח אדמה או בטטה קטנה אפויה או כוס אורז מבושל + ירקות

.או

100 גר' מוצרי סויה ( שניצל דל שומן או טופו טבעי ) + כוס פסטה מחיטה מלאה ברוטב +ירקות

================================

16:00 ביניים חטיף גרנולה או 4 חצאי אגוזים + 2 תמרים או מעדן דיאט 2 כוסות מים

====================

ערב : 2 כוסות מים

סלט ירקות ( כרוב , חסה , מלפפון , עגבנייה , ....)+ כף שמן זית

1פרוסת לחם שיפון / או 2 פריכיות אורז או 2 פתית

+ביצה או 1/2 קופסאת טונה או 1/4 אבוקדו או 100 גר' גבינה עד 5%

=================

1200 קלוריות , 60 גר' חלבון

תוספים טבעיים להרזיה , צמחי-מרפא , וויטמינים ניתן לקבל בייעוץ אישי

גילה אדלר BS.c דיאטנית קלינית מוסמכת ויועצת תזונת ספורט טל: 052-6811144

כל הזכויות שמורות © גילה אדלר דיאטנית קלינית
עיצוב: יותם עיצוב אתרים , בנייה: טנק אינטראקטיב בניית אתרים