© 2017 By Gila Adler All Rights reserved

חמישה טיפוסי אכלנים בעבודה

 

טיפוס 1 "התאוותן"

אפשר לזהות אותך מגיע לשולחן האוכל בחדווה יוצאת דופן כל יום מחדש , ניתן לראות את האושר הנגרם לך אפילו מראיית האוכל והמחשבה על ההנאה העתידית. אינך יכול לסבול רעב ולא מחשבה על סבל . תתקשה לחשוב על המושג דיאטה כי היא מזכירה לך הימנעות רעב או עינוי ,אינך יכול לסבול משטר של דיאטה .

אם הנך טיפוס לא שקט , מתוח או היפראקטיבי, עם תחושת רעב מתמדת ותאבון מופרז, לעתים מעשן ,אוהב קפה , מזון חריף , בשר על האש ואוכל גם בלילה , בדרך כלל גם אוהב ושותה אלכוהול . אם אתה עצבני רגיש ומודה בחומרניות בכל הקשור לאוכל כסף וסקס, וחסר סבלנות ויכולת לדחות סיפוקים כנראה שאתה הטיפוס .

אם כך סביר שתסבול מחומציות יתר בקיבה, צרבות וכאבי קיבה. אפשרות לבחילות אחרי האוכל צמא עם תשוקה למשקאות קרים מאוד וכאבי ראש .

ממליצה לך: לאכול ולא לרעוב

אכול 6 ארוחות קטנות ביום: הבא פירות ירקות לחם מלא קורנפלקס גבינות יוגורט וחלק על פני יום העבודה , כמובן על פי סך קלורי מתאים .

שתה 12 כוסות מים לפחות ביום לדילול מיצי הקיבה. ושתה מיצי ירקות ומיצי פירות טבעיים, תה ירוק וחליטות צמחים .

הפחת מזון חריף ,יבש וקר אלכוהול וטבק , כל אלו מוסיפים ומלהיטים את מזגך החם ממילא .

כדאי לך לשבת בנחת בכל ארוחה. לאכול לאט וללעוס היטב. הדיאטה האפשרית עבורך היא במתכונת של כיף והנאה.

ספורט הכרחי בסיום יום העבודה. הליכה ברגל להרגעה ולהרפיית מתחים .

יש מחר

 

טיפוס 2 "אורז ואוכל"

אם למקום העבודה יש שירות המביא מנה אישית וסלטים פיתות לחם ושתייה ,אתה "האורז" מסדר את המנה: פותח את כל הסלטים , מקלף מה שצריך , פורס לחתיכות , מכין סביבו את הלחם הפיתות כל מה שדרוש ואז , הפתעה , פותח פיתה ומכניס  הכול פנימה: את כל הסלטים , את מנת הבשר , את התוספות , את הפרוסות כשהכול דחוס היטב מוסיף מלח ואז אוכל .

אהבתך לבצקים ,לאכול "הכול בפיתה" ודברי מאפה הם בעדיפות ראשונה על פני כל מזון אחר . אתה על לחם לא תוותר .אך הבעיה היא שבזמן העבודה אכילת יתר של לחם לבן גורמת לתשישות גדולה בשל הצורך הרב של הגוף בחמצן וכל מה שתרצה לעשות אחרי ארוחה כזו היא רק לתפוס תנומה .

זה כמובן פוגם בעבודה

ממליצה לך:

לאכול פחמימות כמו לחם בארוחת בוקר מוקדמת ובערב , ובשעות העבודה לאכול ללא תוספת לחם.התמקד במנת החלבון ובירקות .

ספורט הכרחי – מדי יום , בעצימות נמוכה אך בהתמדה ,כי הנך נוטה לעודף משקל .

לגוון

 

טיפוס 3 "המנקר"

עם המזלג אתה מנקר בכל הצלחות , תוך שאתה משמיע את הצלילים המאפיינים של מזלג המקיש בצלחות ,יש רעש סביבך ואתה עסוק בלנקר ולאסוף עוד ועוד מכל המאכלים . לטעום מזה ומזה לחשוב לטעום ולדעת שלא פספסת או החמצת משהו.

אתה מכיר כל מסעדה בעיר ומנצל את זמן הארוחה לעדכן את חבריך לעבודה על המסעדה האחרונה בה היית , מה הגישו . זמן הארוחה הוא זמן להתעסק במה שאתה אוהב במיוחד , להתנסות במשהו חדש. ללמוד מתכון לאוכל , לצבור מידע שימושי כמו שמאפיינת אותך אישיותך . לאסוף מידע .

ממליצה לך להתמקד בשלושה רכיבי מזון בארוחה . לאכול כל מיני גורמת לך לאכילת יתר לתחושת מלאות אחרי האוכל . שתה מים , תה בארוחה עצמה ונסה להתמקד.

ספורט : חדר כושר המאפשר מספר מכשירים מגוונים , תוכנית אימון מגוונת על פני השבוע .

תתמקד

 

טיפוס 4 "הרוטן"

אתה יושב לשולחן ומיד תיקח את תפקיד המבקר הבודק והמתלונן , מול המלצר מול העובד שארגן את הארוחה . לעתים בהומור לעתים בכעס אמיתי , כמו לשחרר לחץ בעניין שטותי בארוחה : למה כך, מה הזמנתי מה הביאו ועוד טענות .

האכילה שלך בזמני מתח נפשי תעלה ובתקופות של לחץ עצבים ותסכול אתה לעתים אוכל אכילת יתר כדי להירגע, כמויות משתנות של אוכל או ההיפך הגמור תצום שעות ארוכות . אכילה האופיינית לך היא לא מסודרת ולא בשעות קבועות. אינך סובל רעב ובדרך כלל אוכל בחטף בעמידה , מהר, אתה בולע ולא לועס ובסוף היום לא זוכר מה בדיוק אכלת כל היום .ועל פי רוב תסבול מעודף משקל .

ממליצה לך:

לסגל הרגלי אכילה קבועים ומוגדרים של 3 ארוחות ביום, אוכל מתוכנן מראש, מסודר , לפנות זמן לארוחה ולחשוב חיובי.

אכול תמיד בישיבה ובנחת .

תן עדיפות למזון צמחוני יותר ירקות ירוקים ,עלים, פירות ולהמעיט בשר ומוצרים מהחי.

הפחת קפאין , התורם אף הוא לתחושת הלחץ והעצבנות שלך.והוסף מעט חומץ או לימון לאוכל .

ספורט: עבורך ספורט קבוע בימים קבועים האבקות ,קיק בוקס ,הליכה או שחיה או ריצה . בנוסף יוגה שיאצו מדיטציה .

חשוב חיובי

 

טיפוס 5 "המינימליסט"

אתה מגיע אחרון לשולחן, לא מתערב בהזמנת האוכל , אוכל מה שכול חבריך לעבודה הזמינו או מזמין מדי יום אוכל דומה או זהה. אתה יושב זמן קצר מסיים ראשון לאכול וקם מהשולחן. חשוב לך רק- שתהיה מלחיה בשולחן.

בזמן הקצר לישיבתך אינך אוכל הרבה ובכלל המזון אינו מהווה עניין רב עבורך , כמו יתר הדברים החומריים בחיים. יעניין אותך הרבה יותר נושא השיחה בשולחן , עניין מרתק , תוכן חדש ,וגם האווירה הכללית בין העובדים ולא האוכל עצמו. הארוחה עבורך בעבודה היא זמן מתאים להפיג מתחים בין עובדים, להתגבש , להתעדכן במה שלא הספקת לשמוע ביום העבודה. ארוחת עמיתים בעבודה עבורך היא בעיקר זמן חשוב להחליף מידע .

על פי רוב אינך סובל מעודף משקל .

ממליצה לך : להפחית מלח .

המלח תורם לצבירת נוזלים , לעליית לחץ דם עם הגיל . אכול מזון מהים כמו דגים , סושי , אצות ים . שלב ירקות , פירות אגוזים ושקדים ושתה מים נקיים .

ספורט : שלב ספורט הגורם לך הנאה או עניין . משחק שיש בו אתגר קבוצתי .

פרגן לעצמך

 

Share on Facebook
Share on Twitter
Please reload

פוסטים נבחרים

לטפל בקנדידה בעזרת הדיאטה

March 30, 2017

1/10
Please reload

פוסטים אחרונים
Please reload

ארכיב
Please reload

עקבו אחרי
  • Facebook Basic Square
  • White Facebook Icon
  • White LinkedIn Icon