© 2017 By Gila Adler All Rights reserved

מנהל עסק? האם תוכל לעלות את תפוקת עובדיך בעזרת תזונה נכונה?

האם המנהל יכול להפחית סטרס בקרב העובדים בשינוי המזון במקום העבודה ?

 

האם יש קשר בין תזונה לבין הפחתת המתח בעבודה, והאם תזונה בריאה יכולה להגביר את היעילות בעבודה ?


מזון בריא משחק תפקיד קריטי ביכולת שלך ושל העובדים לעמוד בזמנים של סטרס ומתח עודף. מחקרים רפואיים מראים קשר מובהק בין רכיבי מזון מסוימים ליכולת ולשפר העמידות והתפקוד . באופן כללי פחמימות חלבונים שומנים ויטמינים כולם חשובים לשמירת האנרגיה , הריכוז והעמידות הנפשית. אך נמצא שמצבי סטרס כמו בעבודה גוברת דרישת הגוף לרכיבי תזונה מסוימים והעדרם עלול להחליש את המערכת החיסונית, לחשוף את הגוף למחלות , להעלות את הסיכון למחלות לב , להפרעות שינה, לחולשה , כאבי ראש ולפגיעה בזיכרון . לכן העובדים שלך זקוקים לתזונה בריאה בעבודה כדי להישאר ממוקדים ערניים דרוכים נמרצים וחסינים.. אם הם אוכלים מזון בריא רוב הזמן, סביר להניח שיהיו בקו הבריאות גם במצבי סטרס . אם הם "חיים על" מזון מהיר או חטיפים , הם מועדים לחלות בדיוק כשאתה זקוק להם ביותר: במצבי חירום , בפסגות של תקופות העומס והלחץ בעבודה .

 

ישנו קשר ישיר בין איכות המזון לעמידות בתקופות סטרס במיוחד לתפריט יומי המכיל דגנים מלאים פירות ירקות שהוא עשיר במגנזיום , ויטמין סי , ויטמיני בי ואומגה 3. לקיחת כדורי ויטמינים או מינרלים לא יכול להוות תחליף למזון הבריא המספק לגוף בשילוב הנכון, במינון הטוב ביותר את הספיגה היעילה של כל רכיבי המזון החיוניים.

 

האם אתה כמנהל רואה ומבין את חשיבותה של התזונה הבריאה לעובדים אצלך ובמקום העבודה כשם שאתה רואה בתנאים אחרים כקשורים לתפוקת העבודה ליעילות ולבריאות העובדים כמו מיזוג ,אוורור האם אתה מאפשר להם זמן לאכול בנחת ,האם אתה מעורב ברכישה של המזון במשרד, בשימת לב למה העובדים אוכלים ושותים בזמן העבודה מתוך עניין והבנה שזה משרת גם אותך ?

 

כל דיון על אכילה וסטרס צריך לכלול קפאין וסוכר . אנשים רבים נוטלים מזונות עתירי סוכר כדי לשמור על רמת אנרגיה גבוה וקפאין כדי להמשיך את היום כשהם עייפים . הרבה קפאין יתרום לירידה באיכות השינה ולמעשה יגביר את גורמי הסטרס הפיזיולוגים שאחד שהם הוא העייפות .סוכר יכול לספק אותך בטווח הקצר אך כעבור שעתיים תמצא את עצמך עם פחות אנרגיה ותזדקק לעוד מזון .מחקר חדש מראה שאכילת מזונות סוכריים עם "ציון גליקמי" גבוה כמו סוכר פשוט או מוצרי קמח לבן מעלים את ציון הסטרס במבדקים לעומת מזון מלא כמו לחם מלא דגנים מלאים אשר מספקים לך את מה שאתה צריך למספר שעות לפחות מבלי להגביר סטרס .

 

מניעת השמנה היא מניעת כל המחלות הנגרמות מעליה במשקל כמו יתר לחץ דם, סוכרת, מחלות כלי דם של העובדים מורידה ימי מחלה ומעלה תפוקת עבודה .

 

10 טיפים להורדת סטרס לעובד בזמן העבודה


אכול ארוחות קטנות ומנות ביניים כדי לשמור על רמת סוכר ורמת אנרגיה קבועה ביום .אי אכילה או תת אכילה יכולה לגרום לעייפות ירידה בריכוז וכאבי ראש .

ארגן לך ארוחות נוחות וקלות המנע מלחיות רק על חטיפים כי אלו לא "יתדלקו" אותך כמו ארוחה אמיתית. למשל כריך מלחם מלא עם טונה או חזה עוף וירקות או סלט ירקות עם ביצה וטונה הם דוגמאות לארוחות נכונות .הבא איתך את האוכל מהבית אם אין באפשרותך לקנות מזון כזה במקום העבודה .


המנע ממתקים ומזון מסוכר ואל תחזיק "סטוקים" כאלה במגירות למעט חטיפי אנרגיה בריאים מדגנים מלאים . הרבה מדי סוכר מעודד אכילת יתר . הגבל משקאות ממותקים.כשאתה ממהר החזק כריך קטן , יוגורט , פרי , אגוזים קרטיב , חטיף אנרגיה עשיר בחלבון , פרי יבש כמו צימוקים , חטיף סויה קלוי , חלב רזה , קוואקר , דגני-בוקר מלאים .


בחר ארוחות וחטיפים הכוללים גם חלבון וגם פחמימות : ארוחות עשירות בחלבון וארוחות ביניים קטנות .משאירות אותך ברמת אנרגיה קבועה ויציבה .למשל קרקרים מחיטה מלאה בתוספת גבינה דלת שומן או קרקרים בצירוף יוגורט, זאת עדיף על פני קרקרים בלבד עם קפה או מיץ. דוגמא אחרת אכול פסטה עם עוף בגריל, או פסטה בצירוף טופו עדיף על פני פסטה עם רוטב בלבד .


אל תציף את הגוף בקפאין

המנע מעודף צריכת קפאין ,הקפאין נותן אנרגיה מיידית , עבורה אתה משלם "בכדור חוזר" של נפילת אנרגיה מאוחר יותר .קפאין בשעות אחר הצהריים והערב פוגמים באיכות השינה בלילה ומגבירים עייפות ביום שאחריו ומפתחים עייפות כרונית .

 

מים , מים , מים :

כלול כוס מים עם כל ארוחה שלך ועשה הפסקות לשתיית מים מספר פעמים במשך היום שלך .

 

המנע מאכילה מול המסך של המחשב : תהנה יותר מהפסקת אוכל שבה תקדיש תשומת לב למה שאתה אוכל מאשר אכילה מול מסך , תוכל להבחין בסימנים הראשונים של השובע ולהימנע מאכילת יתר .

 

אל תעזוב את הבית ללא ארוחת בוקר: או לפחות חטוף משהו לדרך כמו כריך קטן , פרי , משקה יוגורט .


אכול פחות שומן: עשה בחירה נכונה של גבינות , בשר טונה , דגים , קרקרים כולם עד 5 גר' שומן ל100 גר' מוצר שהם 5% שומן . שמנים טובים צרף לתפריט כמו אבוקדו , שקדים אגוזים סרדינים מקרלים כולם שמנים השומרים על כלי הדם שלך ועל בריאותך בכלל.

 

מגנזיום , אומגה 3 , ויטמין בי במזון : כל אלו מקורות לחומרים המשפרים את עמידות הגוף במצבי סטרס .

 

דגנים מלאים כמו קורנפלקס לחם חיטה מלאה, קטניות כמו חטיף סויה , אגוזי מלך כל אלו הינם מקור

חומצות שומן אומגה 3 , בסרדינים דגים אגוזי מלך , זרעי פשתן טחונים מסייעים למערכת העצבים משפרים ריכוז וזיכרון מוכח . ויטמין בי קיים גם כן בדגנים מלאים כמו לחם מלא אורז מלא פסטה מחיטה מלאה , והם אחראים לויסות מערכת העצבים ותפקודה התקין .

 

 

 

 

Share on Facebook
Share on Twitter
Please reload

פוסטים נבחרים

לטפל בקנדידה בעזרת הדיאטה

March 30, 2017

1/10
Please reload

פוסטים אחרונים
Please reload

ארכיב
Please reload

עקבו אחרי
  • Facebook Basic Square
  • White Facebook Icon
  • White LinkedIn Icon