top of page

מדוע כדאי תה ירוק?

הסינים היו הראשונים שגילו כבר לפני 3000 שנה , כי אפשר להכין משקה מעלי התה מיובשים .

כבר אז החלו לגדל ולשווק אותו בעולם יחד עם יפן הודו סרי לנקה .התה הירוק והתה השחור מקורם מאותו שיח. את עלי התה הירוק מכינים מניצני העלים הצעירים שעברו ייבוש קצר בלי תסיסה . ואילו התה השחור עובר ייבוש ממושך ,תסיסה וייבוש בתנורים .תהליך הגורם להרס וחמצון הרכיבים הפעילים בצמח.

מערכת העיכול

לפי הרפואה הסינית התה הירוק מסלק גאזים ממערכת העיכול ומשפר את העיכול. מבריק את העיניים ומאיר את הנפש. מעודד הפרשת שתן ומקל על הצמא . שתיית תה בלגימות קטנות אחרי הארוחה מקלה על העיכול ומונעת נפיחות בבטן .מסייעת בעיכול שומנים בכל ארוחה .שתיית תה ירוק מומלץ לכולם ובמיוחד לסובלים מדלקת המעיים , דלקת בקיבה ודזינטריה . המלצה היא לשתות 5 כוסות לפחות ביום .

עור

בשל תכונתו לכווץ ולייבש , מתאים להניח תמצית עלי תה ירוק על הרפס בעור .על פצעים פתוחים ופצעי בגרות.

תכולת קפאין

הצמח מכיל קפאין בכמות קטנה יחסית לתה שחור קפה או משקאות אחרים המכילים קפאין .תה ירוק יפני בשם בנג'ה או קוהיקה מכיל קפאין בכמות הנמוכה ביותר בין סוגי התה הירוק.

הגנה מפי סרטן

בשנים האחרונות נעשו מחקרים רפואיים רבים אשר בדקו את יעילותו של התה הירוק בחיות מעבדה ובבני אדם. נבדקה השפעתו כנגד חמצון והרס תאים ,כנגד סרטן וכנגד מחלות לב וכלי דם . סקירה רפואית שהתפרסמה בעיתון מדעי כללה עשרות מחקרים בבני אדם . נמצא שהתה הירוק מכיל חומרים הנקראים פוליפנולים, אשר להם פעולה אנטיאוקסידנטית חזקה ביותר. המשמעות היא שהם נלחמים כנגד חומרים מחמצנים רעילים בגוף . חומרים מחמצנים הם לעתים מסרטנים. הפוליפנולים שבתה הירוק מונעים אם כך תחילתו של התהליך הסרטני. במיוחד נמצא שיעיל כנגד סרטן שלפוחית השתן , סרטן קיבה וסרטן הלבלב . החומר הפעיל שזוהה בתה הירוק הוא פוליפנול בשם epigallocatechin gallate ובקיצור EGCG . נמצא שחומר זה סייע בטיפול כימותרפי לנשים עם סרטן שד.והפחית גרורות של סרטן זה במידה משמעותית ביותר . מדענים ביפן פרסמו עבודות מחקר משכנעות בקשר בין סרטן הקיבה לתה הירוק. ומשום כך המליצו לשתות לפחות 5 עד 10 כוסות תה ירוק מדי יום לכל האנשים ביפן כמניעה וכהגנה. הם ציינו שבקרוב יוכר תה זה בכל מדינות העולם.

הגנה מפי מחלות לב וכלי דם

החומרים הפעילים בתה הירוק מפחיתים את חימצון הכולסטרול הרע ה –LDL- .וזהו יתרון כי כולסטרול זה הוא ששוקע בכלי הדם ,גורם להיצרות העורקים ןליצירת מחלות לב וכלי דם . שתיית תה ירוק לא גורמת לשינויים בלחץ דם בניגוד לקפה .ובכך הוא תורם ליציבות הלחץ בעורקים.

התה הירוק מגביר את יצירת וויטמין K .וויטמין זה הכרחי לקרישת דם. יש לקחת זאת בחשבון לחולים המקבלים תרופות לדילול הדם .

לסיכום:

מומלץ לשתות תה ירוק לפחות 5 כוסות ביום , אין כל השפעה שלילית בשתייה מרובה . במיוחד טוב לשתות אחרי האוכל ובין הארוחות. כדאי להפחית את הקפה ולאמץ את התה הירוק .

הכותבת היא דיאטנית קלינית , מטפלת ברפואה סינית ובצמחי מרפא מערביים.


פוסטים נבחרים
פוסטים אחרונים
ארכיב
עקבו אחרי
  • Facebook Basic Square
bottom of page