top of page

אוכל בחוץ

המזון הגרוע ביותר לאכול בחוץ הוא המטוגנים למיניהם. גם מפלאפל, בעל התדמית בריאה יחסית, כדאי להימנע. "במסעדות מחליפים את שמן הטיגון אחת לשבוע במקרה הטוב ועד שהשמן מתאדה במקרה הרע", אומרת אדלר. "זו הדרך של המסעדות לחסוך בשמן ומי שמשלם את החשבון זה הסועדים. כל טיגון חוזר בשמן (או טיגון ממושך) מעלה את אחוז חומצות השומן המחמצנות שהם חומרים מסרטנים ומאיצי הזדקנות. טיגון גם מעלה את אחוז חומצות השומן טראנס שגורמים נזק לכלי דם. מזון מטוגן כדאי לאכול רק בבית עם שמן קנולה שמשתמשים בו פעם אחת בלבד.

איזה תוספת כדאי לבחור? הכי כדאי לבחור בפסטה, בטטה, אורז מלא או קינואה. לתוספות האלו יש אינדקס גליקמי נמוך ולכן הן לא יפילו אתכם לתרדמה או בהייה חסרת יעילות אחרי הארוחה. מזון עם אינדקס גליקמי נמוך שומר על רמת סוכר יציבה בדם וכך הוא מונע דחפים למשהו מתוק שמופיעים בדרך כלל כשעה אחרי הארוחה. כמובן שרצוי שהפסטה תהיה עם רוטב עגבניות או ירקות ולא שמנת. אורז ותפוחי אדמה מעלים את רמת הסוכר בדם באופן דרסטי ולכן לא מומלצים. אם אוכלים תפוחי אדמה, עדיף להימנע מפירה, שתמיד מלא בשומן כמו מרגרינה או חמאה. תפוחי אדמה מבושלים או אפויים תמיד עדיפים. מאורז לבן עדיף להימנע או לאכול אותו כמג'דרה עם עדשים או מוקפץ עם ירקות. התוספות האלו מורידות את האינדקס הגליקמי ומסייעות לנו לשמור על הערנות והמשקל.

בשר על האש נעשה בלי תוספת של שומן, אבל החריכה גורמת להיווצרות רעלים שנכנסים למעי, בדיוק כמו שעישון מכניס רעלים לריאות. בשר על האש כדאי לאכול כמה שפחות ולא יותר מפעם בשבוע.

לא רק בשר על האש לא בריא, אלא כל מזון חרוך. אם אתם אוכלים בשר על האש, העדיפו תמיד את החתיכות הבהירות. את השרוף והאפוי כהה (גם מטוסט) מומלץ להסיר ולזרוק.

אם אוכלים בשר על האש או המבורגר מטוגן או כל מאכל לא בריא אחר, אפשר לאזן את הנזק עם סלט ירקות ומיץ טבעי סחוט טרי. מחקר שפורסם בכתב העת היוקרתי "אמריקן ג'ורנל אוף קליניקל נוטרישן" מצא שאכילת מרכיבים צמחיים בארוחת ג'אנק מנטרלת נזקים.

הבשר שהכי כדאי לאכול בחוץ הוא מבושל או עשוי על הגריל או מוקפץ במעט שמן.

כל שומן מהחי לא בריא, אבל שומן כבש, שנהוג לשלב בנתחי שווארמה מסתובבים, הוא הגרוע מכולם, כי הוא גורם לעלייה הגדולה ביותר ברמות הכולסטרול בדם.

המשקאות הבריאים ביותר הם מים וסודה. אם אין לכם בעיות משקל – מיץ טבעי סחוט. כל המשקאות המוגזים או הקלים הממותקים (דיאט או רגיל) מכילים זרחן שפוגע בצפיפות העצם וגורם להפרשת סידן מהעצמות.

בקינוח כדאי מאוד לשלב קפה או תה. כוס אחת של קפה פילטר או תה מכילה פנולים שמכילים נוגדי חמצון.

חייבים משהו מתוק אחרי? קחו קוביית שוקולד מריר עם הקפה. לא כדאי להגזים בגלל הקלוריות ובגלל שקוביה אחת (6 גרם), מספיקה לחולל שינויים בריאותיים בלחץ הדם ותפקוד הלב.

הקינוחים הגרועים ביותר הם המטוגנים, כמו סופגניות ודונטס למינהם. הם הכי משמינים ומכילים שומן טראנס. אפילו עוגת קצפת עדיפה עליהם, כי שומן רווי (חמאה או קצפת) עדיפים על טראנס. הקינוח הבריא ביותר הוא כמובן סלט פירות עם אגוזים, אבל גם עוגת טורט או עוגת שוקולד מריר הן אופציות סבירות.


פוסטים נבחרים
פוסטים אחרונים
ארכיב
עקבו אחרי
  • Facebook Basic Square
bottom of page