top of page

דלעת -משפחת הקישואים

הדעת נוחה לאחסון קל לשמר אותה וערכה התזונתי רב בשמירה מפני סרטן, משמרת את הראיה ובמיוחד את ראיית הלילה , חיונית לגדילה של העצמות , מגינה על כלי הדם ,ושומרת על מבנה עור בריא ושלם .

תכולה

כוס דלעת מכילה 38 קלוריות

8.7 גר' פחמימות

2.8 גר' סיבים

14 מ"ג סידן

435 מ"ג אשלגן

88 גר' מים

בטא קרוטן 31 מ"ג, אלפא קרוטן 0.515 שווה ערך ל354 יחידות רטינול פרוויטמין A

מורידה רמת סוכר ושומנים בדם

אף שטעמה מתוק הוכחה הדלעת כמורידה רמת סוכר ומורידה שומנים בדם , מחקר יפני שפורסם בשנת 2002 הראה הגנה מפני סוכרת והורדת שומנים בדם עם העלייה בצריכת הדלעת והגזר . טענת החוקרים היא כי תכולת החומר בכתום בירקות הנקרא קרוטנואיד הוא בעל השפעה המגנה מפני סוכרת ומפני שומנים בדם . במטופלים חולי סוכרת אוכלי דלעת רמת הסוכר הייתה נמוכה בעשרות אחוזים.

מגנה מפני סרטן הערמונית

מחקרים שונים בסין אוסטרליה יפן וארצות הברית הוכיחו קשר חיובי בין צריכת דלעת לבין הגנה מפני סרטן הערמונית .

(לתפריט של אולמרט – כל יום דלעת גזר מלון כתום עגבניות מיץ עגבניות) , מחקרים שפורסמו בשנים האחרונות השוו אוכלוסיות גברים ואת צריכת המזון שלהם וניכר היה שהקרוטנואידים בדלעת שמכילה פי 40 קרוטן לעומת עגבנייה למשל , מגינה מפני תהליכי חמצון הרס ושינוי של תאים .

מעשנים ושותי אלכוהול סובלים מחסר של הויטמין ועליהם לקבלו רק מהמזון , תוספת של הויטמין בכמות גדולה בכדורים הזיקה יותר .

בראיה הסינית טעמה המתוק –מר ,והאנרגטיקה הקרירה מסייעת לה לטפל במצבי דלקת כמסלקת ליחה כמו מחלות ריאה ,ברונכיטיס, אסטמה ודלקות גרון . היא יכולה לטפל במצבי אקזמה של העור בסילוק בצקות , מחלות מעי,סילוק פרזיטים במעי ומורידה סוכר .ובכללהאזכורים העתיקים תומכים בשימוש המודרני של הדלעת .


פוסטים נבחרים
פוסטים אחרונים
ארכיב
עקבו אחרי
  • Facebook Basic Square
bottom of page