top of page

האם ארוחות משפחתיות חשובות לבריאות ?

מחקר שפורסם בעיתון המדעי של האיגוד הדיאטטי האמריקאי , מציג תוצאות מחקר של 20 שנה אחר 1500 משתתפים ,המוכיח כי אכילת ארוחות משפחתיות בגיל ההתבגרות היא בעלת השפעה חיובית על התזונה בגיל המבוגר . המחקר נעשה באוניברסיטת מיניסוטה בארה"ב ובחן 1500 סטודנטים כשהיו בני 20 ,הם נשאלו אודות הרגלי האכילה במשפחה וכעבור 20 שנה שוב נשאלו כדי לבחון את השפעת הארוחות המשפחתיות בטווח הארוך. נבדקו הרגלי האכילה החברתיים תדירות הארוחות ואיכות התזונה.

הסטודנטים ענו לשאלות כגון באיזה אופן אתם אוכלים עם המשפחה , באיזו מידה אתם נהנים , האם אתם אוכלים ארוחת בוקר צהריים וערב , אם אתם אוכלים בנחת או תוך כדי המרוץ בחיים .

התוצאות הראו שארוחות משפחתיות בגיל הנעורים השפיעו על הרגלי האכילה בבגרות, לשני המינים גברים ונשים עלתה חשיבות ותדירות ארוחות הערב המשפחתיות וחשיבות אכילה בחברה. המשמעות הנוספת הייתה שיפור מובהק באיכות המזון . נמצא שבגברים בנשים , רכיבים חיוניים כמו סידן מגנזיום אשלגן ויטמין בי 6 וסיבים תזונתיים נצרכו יותר בקבוצת הבוגרים שאכלו ארוחות משפחתיות בנעוריהם .

לסיכום : תוצאות מחקר זה מראה שארוחות משפחתיות מתקשרות לשיפור איכות צריכת המזון בטווח הקצר ובטווח הארוך , ולפיכך מטפלים רופאים צריכים לעודד אכילה משפחתית ככל האפשר.

Eating Together as a Family Creates Better Eating Habits Later in Life

SEPTEMBER 3, 2007


פוסטים נבחרים
פוסטים אחרונים
ארכיב
עקבו אחרי
  • Facebook Basic Square
bottom of page