top of page

כשצמאים שותים וגם....... כשלא

התשובה לכך היא לא תמיד ברורה. כאשר אתה מאבד מים בזיעה וריכוז המלחים בדם עולה המוח מקבל איתות ומפעיל את מרכז הצמא הנמצא בהיפותלמוס שבמוח, אותו איזור האחראי לפעולות האוטומטיות. המוח מגיב בהורדת כמות הרוק בפה וירידה בייצור שתן .תחושת היובש בפה היא סימן ראשון להתייבשות. לצערנו מצב הייבוש שלנו וכמות המים שעלינו לשתות לא מדווחת לנו כראוי על ידי המוח שלנו , באיזו מידה אתה מיובש לא מדווח כראוי וכמה עליך לשתות לא ברור. אין קשר ישיר בין הרגשת הצמא שלך לכמות המים שהגוף זקוק ברגע נתון .לכן כדאי שתדע למה אתה זקוק ותפעל מתוך ידע, כי במקרה הזה לא תוכל לסמוך על ההרגשה בלבד כדי לפעול נכון.

בתנאים רגילים יש לשתות כ-10 כוסות מים ביום ( 35 מ"ל מים לכל 1 ק"ג משקל גוף)

בתנאי חום ולחות בזמן אימון יש לשתות 12-14 כוסות מים .המים ישמרו על טמפרטורת הגוף ישמרו על דופק הלב ועל רמת הביצועים . בזמן אימון יש לשתות כל 10 דקות ריצה בלגימת מים של חצי כוס או 100 מ"ל מים , מבלי לחכות לתחושת צמא.

כאשר אתה מתאמן ולא שותה מספיק הדופק עולה, חום הגוף עולה ותרגיש תשישות , עייפות התכווצויות שרירים אפתיה וחוסר יכולת לסיים את המשימה . מים צוננים בתנאי חום עדיפים על מים פושרים ואין צורך להוסיף מלחים למים .

כדאי שתדע שלוקח לגופינו בין 24-48 שעות להחזיר את איבודי המים אחרי אימון קשה , ולכן גם בסיום האימון עליך להמשיך ולשתות ולמלא את המאגרים .

שתייה של מים משפרת את תפקודינו בטווח הקצר ומשמרת את גופינו בטווח הארוך .


פוסטים נבחרים
פוסטים אחרונים
ארכיב
עקבו אחרי
  • Facebook Basic Square
bottom of page